اخبار

کسب رتبه دوم وزارت علوم در یازدهمین دوره ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی

خبر وزارت علوم

وزارت علوم در ارزیابی دوره یازدهم (۱۴۰۳) پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاه‌ها و پورتال‌های دستگاه های اجرایی کشور که توسط سازمان فناوری اطلاعات کشور انجام می‌شود رتبه دوم را در بین ۱۹ وزارتخانه کسب کرد.

در طول سه سال گذشته موضوع تحول دیجیتال در نظام آموزش عالی کشور با جدیت از سوی وزارت علوم در حال پیگیری است و تلاش های موثری در راستای فرهنگ سازی و ایجاد همسویی ذهنی و فکری برای این تحول در سطح دانشگاه های کشور انجام شده است.

استقرار سکوی هوشمند خدمات آموزش عالی کشور که از تکالیف شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور است در حال حاضر با جدیت در این اداره کل در حال طراحی و پیاده سازی است و این وزارتخانخه در تلاش است نسخه اولیه این سکو در بهمن ماه رونمایی شود.

تا امروز ۳۱۸ دانشگاه و موسسه آموزشی، پژوهشی و فناوری با بیش از ۵۶۰ سامانه دانشگاهی به این سامانه متصل شده اند و حدود ۸۰ میلیون خدمت در این بستر به هموطنان ارائه شده است.

یا توجه به نتایج ارزیابی دوره یازدهم (۱۴۰۳) پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاه‌ها و پورتال‌های دستگاه های اجرایی کشور، این دوره از ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک با محوریت چهارگانه حکمرانی هوشمند شامل: خدمات پایدار هوشمند، زیرساخت چابک و مقیاس پذیر، مشارکت پذیری و حکمرانی شواهد پذیر توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام پذیرفت و وزارت علوم موفق شد در بین تمامی وزارتخانه ها رتبه دوم را کسب نماید.

شایان ذکر است وزارت عتف در ارزیابی دوره هشتم (سال ۱۴۰۰) پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاه‌ها و پورتال‌های دستگاه های اجرایی کشور در بین تمامی وزارتخانه‌ها رتبه نوزدهم، در ارزیابی دوره نهم (۱۴۰۱) رتبه پنجم و در ارزیابی دوره دهم (۱۴۰۲) به رتبه دوم ارتقا جایگاه داشته است و امسال برای دومین سال پیاپی است که این جایگاه تثبیت شده است.

 

بدین‌وسیله، این موفقیت را به مسئولان و کارکنان وزارت علوم تبریک گفته و برای آنها آرزوی توفیق و سربلندی بیشتر از درگاه خداوند متعال را داریم. امیدواریم که در آینده نیز شاهد دستاوردهای بیشتر این عزیزان باشیم.

شرکت معماران عصر ارتباط نیز به عنوان همیار وزارت علوم در راه‌اندازی پورتال سازمانی، بر خود می‌بالد که در فرآیند کسب این موفقیت نقشی ایفا کرده است. ما متعهد هستیم که با ادامه همکاری، نقش پررنگ‌تری در ارتقاء خدمات الکترونیکی ایفا کنیم و همواره در دستیابی به اهداف مشترک لحاظ نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *