استقرار و پایش

استقرار و پایش

پس از استقرار سامانه روی سرور و در طول خدمات‌دهی، سامانه به صورت شبانه‌روزی توسط سرور اصلی شرکت و مکانیزم طراحی شده کنترلی، پایش و در صورت بروز مشکل به شرکت اطلاع‌رسانی می‌گردد. به دلیل تنوع مشتریان، نیازمندی‌ها و اطلاعاتی که در سیستم درج می‌شوند، فرآیند نگهداری یکی از مهمترین و حساس‌ترین مواردی است که باید در سامانه UCMS در نظر داشته باشیم. مواردی که در این خصوص در نظر گرفته شده‌ است عبارتند از:

  • مانیتورینگ اطلاعات مهم سرور شامل کنترل مصرف رم و پردازنده، میزان باقیمانده فضای هارد، کنترل نسخه سیستم عامل، پایگاه داده و زبان PHP، لود سرور از طریق سرور LightHouse و اطلاع‌رسانی روزانه از طریق ایمیل
  • به‌روزرسانی مداوم ماژول‌ها و سیستم عامل و ابزارهای مورد استفاده در سامانه جهت حفظ امنیت و پایداری سامانه

به‌روزرسانی

LightHouse سامانه اختصاصی شرکت و بر پایه وب هست که پس از دریافت آخرین نسخه از هر ماژول، افزونه یا قالب، امکان به‌روزرسانی خودکار بر روی سرور مشتریان را از طریق API فراهم می‌آورد و همچنین وظیفه پایش سرورهای مشتری شامل در دسترس بودن سرور، نسخه PHP نصب شده، لود سرور در بازه‌های زمانی ۱، ۵ و ۱۵ دقیقه، میزان RAM خالی و درصد هارد استفاده شده را بر عهده دارد.

به‌روزرسانی
پشتیبان‌گیری

پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و پایگاه داده

با توجه به حساسیت‌های موجود بر روی سامانه مشتریان به جهت حملات سایبری و احتمال آسیب به سرورها و پیش‌گیری ازدست رفتن داده‌های سامانه و بازیابی در سریع‌ترین زمان، فرآیند پشتیبان‌گیری روزانه به صورت خودکار انجام می‌شود و کلیه محتواها، فایل‌ها و پایگاه‌داده را استخراج و در مسیری که توسط مشتریان برای نگهداری پشتیبان در نظر گرفته شده ذخیره می‌شود.

  • امکان ایجاد پشتیبان فایل و پایگاه داده به صورت دستی
  • امکان تعیین زمان پشتیبان‌گیری خودکار
  • امکان تعیین دوره پشتیبان‌گیری خودکار
  • امکان حذف فایل‌های پشتیبان از سرور
  • امکان تغییر مسیر نگهداری فایل پشتیبان
  • امکان دریافت فایل‌های پشتیبان از سرور روی دستگاه کاربر

سایر خدمات و محصولات